테드 동영상을 변형하지 않으면 누구나 사용할수 있다고 생각하지만
아래 TED의 가이드라인을 확인하면 몇가지 제약이 따른다.
http://www.ted.com/about/our-organization/our-policies-terms/ted-talks-usage-policy
1. Creative Commons license Attribution - NonCommercial - NonDerivative (BY-NC-ND)
1) BY 저작자 = 원소스를 사용해야 하고 TED의 로고나 영상등을 편집하지 않아야 합니다.
2) NonCommercial = 상업적인 목적으로 사용해서는 안됩니다. (물론 항상 상업적인 범위에 대한 논의는 많습니다.)
3) NonDerivative (ND) = 동영상 변경 불가, 재편집, 오버레이 추가 등 금지
2. 테드 영상을 사용할 수 있는 대상
1) 블로거
2) 뉴스 또는 정보를 제공하는 웹사이트 (조금 모호합니다. 아래에서 ...)
3) 비영리 단체 (학교 등에서 교육 목적으로 사용하는 것 등이 가능)
3. 별도의 파트너쉽이 필요한 대상
1) 인터넷 비디오 서비스
2) 케이블, 위성, 통신 사업자
3) 텔레비전, 라디오 방송
4) 오디오 서비스
5) 전문 케이블 / 위성 채널
6) 홈 엔터테인먼트 장비
7) IPTV 서비스 및 셋톱 박스 제조사
8) 모바일 및 태블릿 제조사
9) 웹 브라우저 어플리케이션, 스토리지
10) 가입자 기반의 교육 서비스
11) 기업 교육 및 전문 교육업체
12) 기내, 병원,호텔 엔터테인먼트 제공사
13) 기타 상업적 목적의 조직
결론 적으로 TED의 동영상을 자유롭게 사용할 수 있는 대상은 일반인이나 언론사(요것도 제한이...), 비영리 단체 정도이네요
이 외에 작건 크건 수익을 목적으로 한다면...
TED와 제휴를 해야 합니다.
TED Talks Usage Policy
At TED, our goal is to spread ideas. We encourage the TED community, non-profit organizations, bloggers, news media and the like to share TED Talks through social media and to embed individual talks in contextually relevant ways on non-commercial websites using embed code on TED.com. Non-commercial usage of TED Talks should follow the terms of our specific Creative Commons license Attribution - NonCommercial - NonDerivative (BY-NC-ND) and the guidelines that are listed below, which may be updated from time to time.
If you are a for-profit company seeking to license TED Talks or if you’d like to create a TED-branded video offering, television series, original editorial program or other service offering, or if you'd like to use TED Talks in a corporate context, please read about how to partner with us.
Please submit your licensing request using our TED Talks media licensing request form.
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